Regulamin i polityka prywatności – Stokexpres Paweł Krasuski
REGULAMIN SPRZEDAŻY PRZY WYKORZYSTANIU ŚRODKÓW POROZUMIEWANIA SIĘ NA ODLEGŁOŚĆ ORAZ ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
Niniejszy regulamin określa zasady dokonywania zakupów w sklepie internetowym prowadzony przez Sprzedającego pod adresem www.stokexpres.pl.
- Definicje
- Poniższy Regulamin określa zasady i warunki realizacji zamówień złożonych od dnia 25.12.2014 roku i jest następstwem wejścia w życie Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku (Dz.U. 2014 poz. 827 ).
- Użyte w niniejszym Regulaminie pojęcia posiadają następujące definicje:
- Klient (Kupujący, Konsument) – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będącą osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która dokonuje Zamówienia w ramach Sklepu.
- Sklep internetowy – sklep internetowy znajdujący się pod adresem elektronicznym www.stokexpres.pl, prowadzony i stanowiący własność Sprzedawcy.
- Sprzedający – Sprzedającym jest firma Stokexpres Paweł Krasuski z siedzibą w Stok Lacki Folwark przy ulicy Dolina Helenki 7 , o numerach: NIP: 821-229-64-69, REGON: 364862946.
- Towar – produkty prezentowane w Sklepie Internetowym.
- Usługa dodatkowa – usługa świadczona przez Usługodawcę na rzecz Klienta poza Sklepem Internetowym w związku z charakterem sprzedawanych produktów.
- Umowa – umowa sprzedaży Towaru oferowanego przez Sprzedawcę, zawierana bez jednoczesnej obecności Stron przy wykorzystaniu sieci telekomunikacyjnej.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę Towaru.
- Strony – Sprzedawca i Kupujący.
- Formularz zamówienia – formularz wypełniany przy złożeniu zamówienia za pośrednictwem sklepu internetowego, aby zamówienie mogło zostać poprawnie zrealizowane
- Postanowienia ogólne świadczenia usług drogą elektroniczną
- Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego dostępnego pod adresem www.stokexpres.pl
- Przed rozpoczęciem korzystania ze stron sklepu internetowego www.stokexpres.pl, a zwłaszcza przed złożeniem zamówienia kupujący powinien zapoznać się z treścią niniejszego regulaminu.
- Dokonywanie zakupów za pośrednictwem www.stokexpres.pl wymaga akceptacji plików cookie przez przeglądarkę użytkownika.
- Wszystkie produkty oferowane w sklepie www.stokexpres.pl zostały w sposób legalny wprowadzone na rynek polski, są fabrycznie nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych.
- Zawartość stron sklepu internetowego www.stokexpres.pl stanowi własność Sprzedawcy i jest prawnie chroniona.
- W celu skorzystania ze stron sklepu internetowego www.stokexpres.pl kupujący powinien mieć dostęp do stanowiska komputerowego lub innego urządzenia podłączonego do sieci Internet z zainstalowanym oprogramowaniem, umożliwiającym przeglądanie stron internetowych.
- Zdjęcia towarów umieszczone na stronie sklepu internetowego www.stokexpres.pl są przykładowe i służą wyłącznie do prezentacji. Opisy i zdjęcia umieszczane pod poszczególnymi towarami pochodzą od Sprzedającego.
- Składanie zamówień
- Zamówienia przyjmowane są za pośrednictwem strony internetowej, telefonicznie oraz drogą mailową.
- Zamówienie za pośrednictwem strony internetowej sklepu można składać przez cały rok 24 godziny na dobę. Składanie zamówień drogą telefoniczną lub poprzez kontakt e-mailowy jest możliwe wyłącznie w dni robocze w godzinach podanych na stronie internetowej sklepu.
- Zamówienie jest skuteczne w wypadku, gdy zamawiający prawidłowo wypełni wszystkie pola z formularza zamówienia, w tym dane kontaktowe: dokładny adres, na który ma zostać wysłany zakupiony towar, numer kontaktowy telefonu oraz adres e-mail.
- W przypadku podania niekompletnych lub nieprawidłowych danych, sprzedający skontaktuje się z kupującym. W przypadku braku możliwości skontaktowania się z kupującym, sprzedawca ma prawo do anulowania transakcji.
- Procedura składania zamówienia kończy się w momencie gdy klient po uzupełnieniu danych, wybraniu metody płatności i dostawy oraz akceptacji regulaminu i zgody w formularzu zamówienia kliknie w przycisk “WYŚLIJ ZAMÓWIENIE” . Dokonanie tej czynności oznacza złożenie zamówienia i zawarcie z firmą Stokexpres Paweł Krasuski umowy kupna-sprzedaży produktów objętych zamówieniem.
- Koszty i termin wysyłki
- Ceny podane na stronie nie uwzględniają kosztów wysyłki towaru. Informacja o kosztach wysyłki znajduje się pod formularzem, który wypełnia kupujący w celu złożenia zamówienia. Kosztami wysyłki towaru obciążany jest kupujący.
- Brak informacji o kosztach dostawy jest równoznaczny z faktem, że koszty wysyłki pokrywa sprzedający.
- Koszt wysyłki zależny jest od gabarytów i sposobu pakowania zamawianego towaru. Zamówienia dokonywane za pośrednictwem sklepu internetowego realizowane są wyłącznie na terenie Rzeczpospolitej Polskiej.
- Towar wysyłany jest pod adres wskazany przez klienta w formularzu, podany przez telefon lub drogą mailową. Sprzedający ma obowiązek o niezwłocznym poinformowaniu w przypadku nieprawidłowo wypełnionego formularza zamówienia, który uniemożliwia wysyłkę towaru lub może ją opóźnić.
- Sprzedający dopuszcza możliwość odbioru osobistego zamówionych towarów przez kupującego.
- Przesyłka wysyłana jest w przypadku wyboru opcji płatności przy odbiorze w ciągu 24 godzin od momentu złożenia zamówienia w dni robocze. W przypadku wyboru innej opcji płatności za pośrednictwem przelewu lub systemu Przelewy24 towar wysyłany jest po zaksięgowaniu wpłaty.
- Sprzedający realizuje dostawę Towaru za pośrednictwem firmy kurierskiej. Po wydaniu Towaru przez przedstawiciela firmy kurierskiej Zamawiający powinien dokonać sprawdzenia czy Towar nie posiada uszkodzeń mechanicznych, wynikających z transportu oraz czy wydany Towar jest zgody z Zamówieniem. W przypadku braku uszkodzeń lub innych zastrzeżeń Zamawiający potwierdza własnoręcznym podpisem wydanie Towaru. W przypadku stwierdzenia mechanicznego uszkodzenia Towaru lub niezgodności Towaru z Zamówieniem, Kupujący ma prawo nie przyjmować przesyłki wówczas powinien zostać spisany protokół szkodowy przez kuriera, w którym będzie opisana szkoda lub zaznaczony niewłaściwy towar, data i podpis kuriera. O takiej sytuacji należy powiadomić Sprzedającego, telefonicznie lub wysyłając wiadomość e-mail na adres podany na stronie Internetowej www.stokexpres.pl. Sprawdzenie przesyłki przy odbiorze jest niezbędnym warunkiem ewentualnych roszczeń Klienta z tytułu uszkodzenia, niewłaściwego towaru, czy ubytku przesyłki w transporcie.
- Płatność
- Oferowane produkty w sklepie internetowym www.stokexpres.pl posiadają cenę netto oraz brutto (powiększoną o wartość podatku VAT 23%).
- Wszystkie ceny podane są w złotych polskich (PLN)
- Kupujący ma możliwość dokonania zapłaty:
- przelewem na wskazany numer konta: PLN 82 2490 0005 0000 4530 7666 5369
- płatnością poprzez system Przelewy24
- przy odbiorze towaru (przy płatności nieprzekraczającej kwoty 15 000 PLN brutto)
- Na każdy zamówiony towar wystawiana jest imienna faktura VAT lub paragon.
- Faktura VAT lub paragon dołączane są do zamówionego towaru.
- Odstąpienie od umowy
- Kupujący, który zawarł umowę na odległość, ma prawo do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny, składając pisemne oświadczenie. Prawo do odstąpienia od umowy jest ograniczone czasowo i przysługuje one przez 14 dni zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827).
- Bieg terminu na odstąpienie od umowy sprzedaży rozpoczyna się od momentu przyjęcia towaru przez kupującego.
- Kupujący może odstąpić od umowy składając Sprzedawcy oświadczenie. Oświadczenie może zostać złożone pisemnie na adres Sprzedającego lub drogą elektroniczną.
- Kupujący ponosi odpowiedzialność za ewentualne zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza sposób konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
- Prawo do odstąpienia od umowy przez Konsumenta jest wyłączone w przypadkach:
- nagrań muzycznych i audiowizualnych oraz programów komputerowych zapisanych na informatycznych nośnikach danych po usunięciu przez konsumenta ich oryginalnego opakowania;
- towarów (usług) wykraczających poza standardową ofertę sklepu, przygotowanych na specjalne zamówienie klienta i dostosowanych do jego indywidualnych potrzeb;
- W przypadku skorzystania z prawa odstąpienia od umowy:
- sprzedający ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie do 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Kupującego o odstąpieniu od umowy sprzedaży zwrócić mu wszystkie dokonane przez niego płatności, koszty zwrotu dostawy do sprzedającego pokrywa kupujący.
- sprzedający może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Kupującego do momentu otrzymania z powrotem zamówionego Towaru.
- obowiązkiem kupującego jest niezwłoczne odesłanie Towaru w terminie nie później niż 14 dni od dnia w którym odstąpił od umowy sprzedaży.
- klient ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu towaru.
- sprzedający dokonuje zwrotu płatności na wskazany przez kupującego nr konta bankowego.
- Sprzedający nie przyjmuje przesyłek za pobraniem nadanych przez Kupującego.
- Warunki reklamacji
- Wszystkie oferowane produkty posiadają gwarancję producenta, importera lub sprzedawcy. Okres jakim jest objęty produkt jest uwzględniony w opisie na stronach internetowych sklepu. Szczegółowe warunki gwarancji określone są w druku karty gwarancyjnej wystawionej przez Sprzedającego.
- Sprzedawca jest odpowiedzialny wobec Kupującego, jeżeli zakupiony Towar ma wadę fizyczną lub prawną.
- W przypadku wady Towaru Kupujący:
- może złożyć stosowne oświadczenie o obniżeniu kosztów lub odstąpienia od Umowy.
- ma prawo żądać wymiany wadliwego Towaru na wolny od wad lub usunięcia wady. Sprzedawca zobowiązany jest do wymiany Towaru wadliwego na wolny od wad lub usunąć wadę w jak najkrótszym czasie, w zależności od decyzji serwisu. W przypadku wykrycia wady towaru, w trakcie okresu gwarancyjnego Kupujący powinien o tym fakcie poinformować sprzedającego za pośrednictwem:
- poczty elektronicznej na adres e-mail podany na stronie internetowej.
- telefonicznie na podany na stronie internetowej numer.
- formularza znajdującego się pod adresem www.stokexpres.pl
- Warunkiem rozpatrzenia gwarancji jest okazanie przez kupującego dowodu zakupu w postaci paragonu lub faktury VAT.
- Zgłoszenia reklamacyjne rozpatrywane są w ciągu 14 dni roboczych od ich wpłynięcia. Towar wadliwy zostaje naprawiony lub wymieniony na inny. W przypadku gdy wada jest niemożliwa do usunięcia Sprzedawca zwróci Kupującemu równowartość ceny Towaru lub zaoferuje inny dostępny do wyboru.
- Dane osobowe
- Administratorem baz danych osobowych przekazanych przez kupujących w związku z zakupami jest Sprzedający.
- Dane osobowe są chronione zgodnie z Ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity Dz. U. z 2002 r. Nr 101 poz. 926, ze zm.) w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osób trzecich.
- Dane osobowe wykorzystywane są w celu realizacji celów umowy sprzedaży, w związku z tym mogą zostać przekazane do podmiotów odpowiedzialnym za dostawę towarów.
- Postanowienia końcowe
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie mają zastosowanie przepisy powszechnie obowiązującego prawa, a zwłaszcza Kodeksu Cywilnego oraz Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827).
- Polityka prywatności stanowi integralną część Regulaminu.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu. Zmiana Regulaminu wchodzi w życie w terminie 14 dni od opublikowania. Zmiany będą udostępniane na stronie sklepu internetowego www.stokexpres.pl. Brak akceptacji nowego brzmienia Regulaminu oznacza brak możliwości korzystania ze sklepu internetowego oraz składania Zamówień.
- Data ostatniej aktualizacji regulaminu: 02.12.2021
Klauzula informacyjna
Informujemy, iż:
- Administratorem Państwa danych osobowych jest Stokexpres Paweł Krasuski z siedzibą w Stok Lacki Folwark przy ulicy Dolina Helenki 7, NIP 821-229-64-69, tel. 692 640 460, e-mail: [email protected]
- Państwa dane osobowe przetwarzane będą w celu prawidłowej realizacji umowy.
- Posiadają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wniesienia sprzeciwu, zażądania zaprzestanie przetwarzania i przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;
- Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych gdy uznają Państwo, iż przetwarzanie Państwa danych osobowych narusza przepisy dotyczące przetwarzania danych osobowych;
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niezbędne do należytego wykonania umowy. Nie podanie danych skutkować będzie niemożnością zrealizowania wybranej przez Państwa usługi.
- Dane udostępnione przez Państwa nie będą podlegały udostępnieniu podmiotom trzecim. Odbiorcom danych będą tylko instytucje upoważnione z mocy prawa.
- Dane udostępnione przez Państwa nie będą podlegały profilowaniu.
- Administrator danych nie przekazuje danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
- Inspektorem Ochrony Danych w Stokexpres Paweł Krasuski z siedzibą w Stok Lacki Folwark przy ulicy Dolina Helenki 7, NIP 821-229-64-69, jest Pan Paweł Krasuski e-mail:[email protected]
- Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres związany z przedawnieniem roszczeń wynikających z umowy.